Vėl įsivėliau į istoriją su sukčiais - kažkaip vis kas metus vis kokia įdomesnė sukčių istorija nukrinta. Buvo juodieji draugai iš Nigerijos, buvo SMS su kaliniais, dabar - lietuviškas kelionių verslas. Įdėjau aprašymą šįvakar į Facebooką, greit prasisuko, todėl nukopijuosiu ir čia, tiks šalia kitų panašių istorijų. Atsargiai - žiūrėkit, kam mokate savo atostogų pinigus.
Neužsiraukit ant potencialių nigerietiškais metodais
veikiančių sukčių, ir draugus perspėkit. Kadangi Lietuvos turizmo departamentas
pasižymi neįgalumu ir nieko nepadarys, kad sukčių kontoroms uždraustų veikti,
tai bent pažįstamus įspėsiu šita žinute.
Prieš porą savaičių FB užkliuvo akis
už www.MyliuAtostogas.lt reklamos – pažiūrėjau siūlomų 6 viešbučių
kainas, nerealiai mažos, su 75 proc. nuolaida. Kadangi viešbučių bookinimo
portaluose tenka praleisti ne ką mažiau laiko, nei oro linijų, tokios kainos
iškart pasirodė įtartinos – na nebūna 5 žvaigždžių viešbučiams tokių nuolaidų,
nebent su labai labai retomis išimtimis. Bet per daug nesigilinau ir pamiršau.
Vakar jų reklamą pastebėjau Delfyje – atrodo, kad
tebestumdo tuos pačius 6 viešbučius (nesu tikras dėl visų, bet Maljorkos tikrai
tas pats). Kasdien vis kapsi laikrodis, kad iki pasiūlymo pabaigos liko 24
valandos, vis mažėja, o pasibaigus laikui vėl laikrodis pradeda skaičiuoti tas
pačias 24 valandas. Atrodo, jog bandoma imituoti grupinių apsipirkimų portalus,
skirtumas tik tas, kad pasiūlymai po 24 valandų nesikeičia, o nupirktų
viešbučių skaičius šokinėja į abi puses – pvz. po kelių valandų pastebėjau, jog
dalies nupirktų viešbučių skaičiai paaugo keliais vienetais, bet vieno
viešbučio pardavimai kažkodėl nukrito 2 pirkėjais – gal kažkas tuos skaičiukus
rankomis veda ir netyčia suklydo? Palyginkit šitą nuotrauką su vaizdu
svetainėje – laikrodis bus prasisukęs, bet viešbučiai tikriausiai tie patys.
Dar didesnį įtarimą sukėlė tai, kad prie viešbučių į
Tenerifę ir Seišelius jie rekomenduoja bilietus pirkti per Happyfly.lt
(„Skrydžių palankiomis kainomis galite rasti puslapyje www.happyfly.lt.”)
– ne kokios reputacijos kelionių agentūra, kas nepamenat – pagooglinkit, skundų
kalnai, va kelios antraštės iš žiniasklaidos apie juos:
- Už nesąžiningą komercinę veiklą UAB "Happy travel
lt" skirta 8000 litų bauda
- Skrydžio atsisakė - pinigų už bilietą laukė kelis
mėnesius
- Nusipirkai pigų bilietą – primokėk
- Internetu pirktas lėktuvo bilietas pabrango 90 Lt
- Apie Happy travel klientai įspėjami Latvijoje
- Marijampolietis pinigus iš kelionių agentūros atgavo
tik pagrasinęs bankroto byla
- Žlugusios atostogos - nei kelionės, nei pinigų
- Ir t.t.
Šitų saugotis reikėtų labiau nei velnio, bet
Myliuatostogas.lt juos rekomenduoja bilietams. Galbūt susiję ir pats verslo
modelis panašus?
Užvirė kraujas nuo nigerietiškos draugystės prisiminimų, todėl
pasigilinau toliau. Myliuatostogas.lt priklauso bendrovei „Universal
Creations“, įsteigta prieš 9 mėn., turinti vos 2 darbuotojus, bet iš viešbučių,
pasirodo, sugebanti išmušti net 75 proc. nuolaidas (ir net daugiau – dar
pridėkit agentūros antkainį). Gal turi gerus derybininkus, ok, tarkim, bet
galima paprastai patikrinti.
Brūkštelėjau tiesiogiai visiems 6 viešbučiams – tokia ir
tokia UAB Lietuvoje siūlo jūsų viešbučio kambarius už tokią ir tokią kainą. 3
jau atsakė – visi nežino tokio UAB, jai savo viešbučių neparduoda. Aišku,
įmanoma, kad UAB „Universal Creations“ viešbučius perka per tarpininkus ir dėl
to jų pavadinimas nežinomas viešbučiams (nors patys savo taisyklėse nurodo:
„Bendrovė veikia kaip paslaugų teikėjo atstovas komercinio atstovavimo sutarčių
pagrindu“ – viešbučių atstovas, apie kurį viešbučiai negirdėjo?).
Bet du viešbučiai atsakė, kad tokia kaina yra NEĮMANOMA,
tai yra jokia agentūra negali gauti tokios kainos už bet kokį kambarį jų
viešbutyje tam dienų skaičiui, ką nurodo Myliuatostogas.lt. Čia man klausimų
kaip ir nebekyla, nebent Myliuatostogas.lt yra labdaringas projektas, socialiai
atsakingas už pavargusių lietuvių atostogas – perka brangius viešbučius ir juos
pigiai parduoda tautiečiams (tiesa, tyčia nerašau, kurie konkrečiai viešbučiai
atsakė, kad tokia kaina neįmanoma – šita žinutė anksčiau ar vėliau pasieks ir
Myliuatostogas.lt genijus, tai tegu spėlioja, kuriuos viešbučius reikia mesti
lauk iš savo svetainės – aš laiškus iš jų ir svetainės printscreenus turiu,
maža ką, ant ko užsirausiu ir ką gali tekti teismuose įrodinėti „dėl galimo
šmeižto“ :).
Bet realiau nei labdara, spėju, galimi kiti variantai, ir
nenustebčiau, kad jie ne tik rekomenduoja Happyfly.lt, bet ir taiko panašų
verslo modelį. Tuo labiau, kad jų taisyklėse yra toks punktas, kokio bent jau
mano dažniausiai naudojamame Booking.com tikrai nerasi (išdidinta mano):
„Kuponu perkamas paslaugas teikia „Universal Creations“ UAB partneriai –
paslaugų teikėjai, todėl „Universal Creations“ UAB nesuteikia garantijos partnerių
teikiamoms paslaugoms, NEATSAKO UŽ JŲ KAINŲ BEI KITŲ SĄLYGŲ PASIKEITIMUS, taip
pat nepriima parduotų Kuponų atgal ir negrąžina sumokėtų pinigų už Kuponus,
išskyrus konkretaus pasiūlymo, įsigyti kupone nurodytas paslaugas, sąlygose
numatytus atvejus.“
Prisiminus Happyfly.lt atvejus, kvepia panašia istorija –
nusiperki kuponą viešbučiui, iki atostogų lieka mažai laiko, gauni laišką, kad
viešbutis pakėlė kainą – ką renkiesi, susigadinti atostogas (skrydis juk
nupirktas jau), primokėti gerokai arba persikelti į kitą Myliuatostogas.lt
rekomenduojamą viešbutį, žinoma, su papildomu mokesčiu. Įmanomas toks
variantas? Spėju, jie iš to galimai ir planuoja uždirbti, nes yra dar viena
svarbi detalė – visuose viešbučiuose apgyvendinimas įmanomas tik nuo 05 31, ne
anksčiau. Greičiausiai žino, kad pirmas nepatenkintas klientas sukels skundų
bangą internete, ir toks verslo modelis pasibaigs, todėl jis, manau,
planuojamas tik porai mėnesių (ir net investuojama į reklama Delfyje – matyt,
atsipirkimas garantuotas) – „išparduos“ viešbučius iki 05 31,o tada jau galbūt
prasidės datų keitimai, kainų brangimai, pinigų grąžinimo vėlavimai ir t.t.
Kaip rodo praeitis, turizmo departamentas tokioms kontoroms leidžia žaisti
labai ilgai, todėl, matyt, net ir įvertinus visas rizikas ir baudas, verslas
apsimokės. Beveik galiu lažintis, kad birželį internete pagooglinus
Myliuatostogas.lt pirmieji bus skundų portalai.
Yra ir kitų įdomių dalykų, nors ir ne šimtaprocentiniai
įrodymai, bet sukritę į krūvą, tik pastiprina išvadas. Pvz. jų puslapis FB,
kuriame tik konkursai fanų auginimui ir tiek – juk normali kelionių agentūra
dar ir kitas savo paslaugas promintų? Jokių asmeninių kontaktų svetainėje,
700-oji linija (nespėjau šiandien paskambinti iki 18 h), el. paštas ir tiek. Ir
pasigyrimas didelėmis raidėmis, kad jie turi turizmo departamento licenziją –
nepastebėjau, kad rimtos kelionių agentūros tuo girtųsi, kaip ir bet kurio
normalaus restorano įėjimas nebus papuoštas didele alkoholio pardavimo
licenzija – taip puošis nebent tas, kuris bijos ir lauks patikrinimų.
Myliuatostogas.lt, spėju, laukia ir yra pasiruošę – turbūt matė ankstesnius
turizmo departamento „priežiūros“ atvejus. Sąskaitą faktūrą, jei viešbutį
pirktumėt įmonės vardu, jie kažkodėl irgi išrašytų tik po paslaugų suteikimo – t.y.
pinigus sumoki, tarkim, balandį, bet jei kelionė bus spalį, iki to laiko
buhalterija galės kukuoti. Kodėl taip – nežinau, bet, atrodo, kad viskas
susiveda į jų griežtą atskyrimą – „mes parduodame paslaugą, kurią teikia kiti,
todėl mes už ją neatsakingi“ (visgi su faktūra viskas ok, išankstinė būtų).
Tiesa, šiandien dar su jais pasirašinėjau – sakau, noriu
tokiai ir tokiai savaitei viešbučio ten ir ten, bet prieš pirkdamas skrydžio
bilietą, noriu turėti garantiją, kad viešbutis bus laisvas. Jie rekomendavo
pirma nusipirkti jų viešbutį, sulaukti rezervacijos patvirtinimo po 1-2
savaičių ir tik tada pirkti skrydį. Pasistatyk namą nuo stogo, žodžiu. Nors
taisyklėse nurodo kitą terminą: „Kelionių agentūra įsipareigoja atsiųsti
rezervacijos patvirtinimą, likus ne mažiau nei 30 dienų iki Jūsų nurodytų
kelionės datų“. Nusiperki kelionę spaliui, ir iki rugsėjo nežinai – bus
viešbutis, ar nebus. Laiko pasirinkimui bus likę labai mažai, jei nebus – imsi
bet kokį kitą Myliuatostogas.lt siūlomą viešbutį?
Tiesa, sako, jei netiks vienos datos, pasiūlys kitas. Jei
netiks ir tos, grąžins pinigus. Laiške rašo: „Išskaičiuojame 5% sumos tik tada
jei Jūs nesulaukiate atsakymo ir nusprendžiate atlikti grąžinimą anksčiau.“ Bet
taisyklėse sako kitaip dėl tų 5 proc.: "Viešbutyje nesant laisvų kambarių
Jūsų pageidaujamai datai ir Jums nesutikus viešbutyje apsistoti kitą siūlomą
datą, kelionių agentūra, išskaičiavusi 5 procentus sumokėtos sumos už
administracines išlaidas, likusią pinigų sumą už kuponą grąžina klientui."
Jei skaičiukai Myliuatostogas.lt svetainėje visgi
nemeluoja, potencialių aukų šiuo metu – 254, jos jau sumokėjo 230 tūkst. Lt.
Jeigu visi atsisakytų kelionių ir būtų priversti sumokėti po 5 proc. – jau 11,5
tūkst. Lt suma praktiškai už nieką. Galbūt to ir siekiama.
Gaila įšaldyti 800 Lt – kitaip pabandyčiau, nusipirkčiau
iš jų viešbutį ir žiūrėčiau pats, kurioje vietoje prasidės fokusai. Jei kas
pažįstat tokių – duokit žinoti, įdomu, kaip baigsis. O šiaip galit įspėti
draugus – visas vaizdas kvepia neskaniai, nerekomenduoju prasidėti su tokiais.
Tam ir tokio dydžio šriftas ant nuotraukos – kad šviestų iš tolo. Jei
įstatyminė bazė ir tolerantiškasis turizmo departamentas palankūs tokioms
kontoroms, tai bent viešumu galima juos pristabdyti.
Papildau: FB komentatoriai jau padeda, iškapstė info, kad
UAB "Universal Creations" direktorė Kristina Makaveckaitė tikrai
universali - vadovauja dar 5 tuo pačiu adresu registruotoms įmonėms:
"Immunotrade", "Egvatransa", "AGD Group", "Rugisa",
"Topo Gym". Visose jose - vos po 1-2 darbuotojus. Įdomu, ar jos irgi
panašiai veikia - reikės pagooglinti.
Dar papildau: jau parašė man ir keli pirkėjai, vieno jų
žinutę nukopijuoju - daug aiškiau, kokį naglą modelį bando taikyti
Myliuatostogas.lt, pardavinėją daiktą, kurio neturi, bet galbūt turės, jei
liks: "Man aiskino, kad pas juos tu pigiu bilietu principas yra toks, kad
pirmenybe yra teikiama klientui mokanciam pilna kaina uz viesbuti, o mes esam
antraeiliai, tai jei maziausiai likus menesiui iki keliones datos yra laisvu
vietu tada vaziuoji, jei ne, tada jie siulo kitas datas (jei tokiu yra) kada
laisvu vietu yra, o jei netinka, tada grazina pinigus."
Atrodo, kad aiškus jų sukčiavimo modelis: svetainėje
nieko nemini apie tai, kad pirkdamas viešbutį tu neturi jokių garantijų dėl jo.
Susimoki pinigus, likus 30 dienų iki kelionės jie praneša, kad pigių kambarių
viešbutyje nėra, todėl pasiūlo grąžinti pinigus - 5 proc. pasilieka sau. Be to,
skaičiukai tikrai yra netikri - kas pirko, pastebėjo, kad jie nepaaugo,
vadinasi, pirkėjų gali būti daugiau, suma irgi didesnė.
04 11 papildymas: Myliuatostogas.lt puslapyje pasiūlymų
jau nebėra, ištrynė - nors žiniasklaidai įrodinėja, kad viskas legalu, bet jų
veiksmai rodo ką kitą. Kopijas turiu, jei kam reikia. Dingo ir jų FB puslapis
su 6500 fanų - iš inercijos trina viską, ką gali :) Tiesa, praėjus kelioms valandoms, jų FB puslapis vėl atsirado.
Žiniasklaida apie šią istoriją:
- http://vz.lt/article/2013/4/11/moka-uz-atostogas-ir-nusiperka-teorine-ju-galimybe
- http://verslas.delfi.lt/verslas/prabangus-viesbutis-maljorkoje-nieko-nezino-apie-lietuvos-kelioniu-agenturos-siuloma-75-proc-nuolaida.d?id=61123731
- http://www.alfa.lt/straipsnis/15131257/Neitiketinai.pigiu.atostogu.pasiulymai.sukele.itarimu.klientams=2013-04-11_13-02/
Happyfly.lt savo FB paskelbė žinutę ir atsiribojo nuo
Myliuatostogas.lt - dėl šito turiu savo nuomonę, bet įrodymų kol kas nėra, tai
patylėsiu. Plius intensyviai trina neigiamus komentarus - kas irgi daug pasako
apie juos. Parašiau apie tai komentarą jiems, ištryne ir užbanino mane savo FB puslapyje-
solidu, kaip ir Myliuatostogas.lt veikla, išvadas apie šią kontorą darykit patys.
ps: jokių asmeninių interesų šioje istorijoje neturiu, su
turizmo rinkos komunikacija nedirbu jau kuris laikas.
pps: jei Myliuatostogas.lt įrodys, kad klystu, ir visa
tai tik sutapimai – pats nusipirksiu kokį viešbutį iš jų ir dar pareklamuosiu
kitiems. Bet žinau, kad neteks.
4 komentarai:
good job.
Dėkui, lb naudinga info
Dingo lyg tie pasiūlymai dabar, nes nerandu...
Greitai atsirado, greitai ir isnyko
Rašyti komentarą